Contents  Introduction  ch.1  ch.2  ch.3  ch.4  ch.5  Conclusion  Literature  App.1  App.2 

LITERATURE

1. In English

Andrew Lee-Mortimer. Managing innovation and risk // World Class Design to Manufacture. 1995. Vol.2. Num.5.

Cooper, R.G., Edgett, S.J. and Kleinschimdt, E.J. Portfolio management for new products. Reading , Massachusetts : Addison-Wesley, 1998.

Littler, D., Leverick, F. and Bruce, M. Factors affecting the process of collaborative development: A study of UK manufacturers of information and communications technology products.// Journal of Product Innovation Management. 1995. Vol.12. Num.1.

Madhavan, R. and Grover, R. From embedded knowledge to embodied knowledge: New product development as knowledge management. // Journal of Marketing. 1998. Vol.62. Num.4.

Mansfield E. Research and Innovation in the modern Corporation. Macmillan, 1972.

Moriarty, R.T. and Kosnik, T.J. (1989). High-technology marketing: Concepts, continuity and change // Sloan Management Review. 1989. Vol.30. Num.4.

Shenhar, A.J. From theory to practice: project management styles // IEEE Interactions on Engineering Management. 1998. Vol.45. Num.1.

Siegel, D., Waldman, D. and Link, A. (2000), Assessing the impact of organizational practices on the productivity of university technology transfer offices: An exploratory study, NBER Working Paper No. 7256.

Smith, P.G. and Reinertsen, D.G. Developing products in half the time. New York : Van Nostrand Reinhold, 1995.

2. In Russian

Безруков В., Остапович Г. Оценка инновационной деятельности промышленных предприятий // Экономист, 2001, №5.

Белов В.Н. Полезные примеры для российской инновационной политики // Инновационная политика и инновационный бизнес в России / Аналитический вестник Совета Федерации ФС РФ. Специальный выпуск к пятому Петербургскому экономическому форуму, 2001, №15 (146).

Бердашкевич А.П. Экономические и правовые основы развития инновационной деятельности в Российской Федерации в 2000 г .// Вестник Московского Университета. Сер. 6 Экономика, 2001, №1.

Гохберг Л., Кузнецова И. Инновационные процессы: тенденции и проблемы// Экономист, 2002, №2.

Дагаев А.А. Фактор НТП в современной рыночной экономике. М.: Наука, 1994.

Евстефеев Д.С. Продвижение инноваций: Учеб. пособие / Под общ. ред. Ф. – Й. Кайзера, Г.Г. Богомазова, З.А. Сабова. СПб., 2001.

Коробейников О.П., Трифилова А.А., Коршунов И.А. Роль инноваций в процессе формирования стратегии предприятия // Менеджмент в России и за рубежом, 2000, №3.

Твисс Б. Управление научно-техническими нововведениями. М.: Экономика, 1989.

Титов А.Б., Алексеев А.А. Методология априорной оценки коммерческой эффективности инноваций на основе структурных маркетинговых исследований.// Известия СПбУЭФ, 2000, №4.

Фостер Р. Обновление производства: атакующие выигрывают: Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1987.

 

Contents  Introduction  ch.1  ch.2  ch.3  ch.4  ch.5  Conclusion  Literature  App.1  App.2 

Hosted by uCoz